18 Nisan 2010 Pazar

Çarpıntılar

Normalde bir insan, kalbinin attığının farkında olmaz. Ancak kalp çok hızlı veya düzensiz attığında kalp atışı fark edilebilir ve buna çarpıntı (palpitasyon) adı verilir.
Çarpıntı sıklıkla endişe, korku, güç kullanımı, fazla sigara içme veya aşırı kahve tüketimi karşısında verilen normal bir tepkidir. Ayrıca fıbrilasyon veya taşikardi gibi anormal kalp ritimlerinin (ritim bozukluklarının) bir belirtisi de olabilir.
Bunlara koroner atardamar hastalığı gibi bir kalp hastalığı veya kansızlık ve tirotoksikoz (kanda tiroid hormonlarının aşırı artması) gibi diğer hastalıklar neden olabilir. Çarpıntılara göğüs ağrısı, nefes darlığı gibi belirtiler veya sersemlik ve baş dönmesi gibi duygular eşlik edebilir.
Kulakçık kökenli kalp titreşimi veya sıradışı (ekstrasistol) atım gibi bazı ritim bozukluğu tipleri hayatı tehdit etmez. Ventriküler fıbrilasyon ve ventriküler taşikardi gibi bazı hastalıklar ise kalp krizine, doku ve organlara giden kan akışında şiddetli bir düşüşe ve ölüme sebep olabilir. Bundan dolayı çarpıntısı olan bir kişi tıbbi yardım almalıdır.
Bir hekim veya kardiyolog çarpıntıların nedenini belirlemek için elektrokardiyogram (EKG) ve 24 saatlik Holter görüntülemesi gibi testler yapabilir. Ritim bozukluğunu kontrol altında tutmak için digitalis, kinidin, beta algılayıcılarını engelleyen ilaçlar, kalsiyum antagonistleri veya disopyramide gibi ilaçlar alınabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder